Monday, September 12, 2011

bottled up babe

been couple of days stuck at this post interface..typing few words to blog but then suddenly mind block. hmm..
apa yg mo di taip sebelum tu jd hilang pla..last2 malas sda mo teruskan. ada ba ni benda saya mo cakap but then fikir punya fikir byk kali, mcm susah pla mo susun ayat mo bcerita ni.. coz benda tu mcm sensitif bg sesetengah org. tapi hati sy lama sda tahan2 ba mo luahkan..mcm mo2 nda tahan pun ada sda ni. berhabis mo jaga hati orang tapi hati kta sendiri sakit2 sda. heh..biasa kamu kena gitu? saya biasa.

tapi utk elakkan konflik, saya selalu kasi pendam ja...buat2 kasi lupa kunun wpun dlm hati tersemat selamanya. wah..bukan dendam ok, just pendam. kawan sy bilang sy baik gila. bukan baik n gila aa...baik sgt ba maksudnya. heh. x taula..sy x rasa begitu pun. mgkn itu yg org nmpk la. owh..then bila sda lama2 pendam..smpi benda tu makan dalam, tapi tetap juga sy xmo hal tu rosakkan diri sy. sy fikir postif seja la..lama2 akan pandai memaafkan n pandai move on. time heals part of it..n part of it lg, ko pandai2 heal hati sendiri. begitu ka kamu? heh..saya gitu la. macam hubby saya juga sll cakap kalau suda kami bcerita hal dulu2..trus saya tny, "jd amacam klu u tjumpa balik org tu. pa yg maybe u akan rasa or tfikir, or buat or cakap dgn dia?" dia jawab simple.."tutup buku suda".

faham maksud dia? maksudnya, bukan hubby sy nda sensitif..dia tu ada part sensitif nya juga tu, ada hati ada perasaan, pandai terluka, pernah kecewa, pernah sakit ati, pandai sedih n sebagainya mcm org lain juga. byk juga memendam rasa macam saya. tapi..bab benda lepas tu, dia move on suda, tidak mahu kasi complicated hidup sekarang yg suda smooth n bahagia. so, yg lama2 tu tutup buku la suda..buka buku baru. biar macamana teruk pun dia kena in the past story tu, biar mcmn teruk pun dia makan hati dulu2 tu.biar apa org tanggap buru pasal dia (walhal x betul), dia kenang yg baik2 seja la. then move on. saya pula belajar dari dia la benda2 gini...he's a good example for me on how to be a forgiving human wpun pengalaman sblm ni pahit susah mo lupa. i learnt from him.

and yesterday sy terbaca blog adik angkat sy c zati..she talk bout moving on n love life. bikin gue mengalir airmata tau. sebab terkenang pengalaman sendiri dulu2. haha..then i smile bcoz of relief..coz she's fine now despite whatever happened. (macam pengalamn diri sndr jg ni.). i'm glad to see people found their happiness or smiling happily..wpun sepa2, wpun stranger. tengok orang2 d jalan yg ketawa2 or senyum2 gembira pn sy ble terikut rs happy sendiri2 wpun sy x tau kenapa dorg happy. pelik owh saya ni kan. jd kesimpulan dr yg atas tu.. sy pendam dulu la pa sy mo ckp tu. bak kata sayangku, tutup buku la dl. mybe klu ada kesempatan, bila hati nda pedih2 sda, ble la sy ckp. heh.


0 bird singing:

Post a Comment